
E-mail marketing & communicatie
Die e-mail inbox die iedereen heeft, wordt als iets persoonlijks ervaren en zo kunnen nieuwsbrieven het vertrouwen in je expertise versterken. Misschien van volgers wel ambassadeurs maken.
E-mail marketing gaat je meer conversie opleveren, van meer websitebezoekers tot meer vragen, downloads of verkopen. En waarschijnlijk tot meer omzet.
E-mail is sociaal
Behalve dat je nieuwe contacten kunt leggen, kun je ook bestaande relaties onderhouden. Misschien gaan er nog meer mensen van je bedrijf houden.
Ondanks alle sociale media is e-mail nog steeds de meest gebruikte manier om serieus te communiceren met je publiek. Bovendien zijn sociale media als Twitter, Instagram en Facebook onbetrouwbaar gebleken. Je hebt geen controle over de algoritmes die je tijdlijn bevolken, noch over de juistheid van de berichten.
Eigenlijk is e-mail een vorm van sociale media, want mensen kunnen reageren op je nieuwsbrieven, de verhalen kunnen worden doorverteld of doorgestuurd.
E-mail marketing is natuurlijk ook: informatie overbrengen met de juiste toonzetting van jouw informatie, producten en kwaliteiten.
7 grote voordelen van e-mail
- E-mail wordt veel en dagelijks gebruikt
- De meeste inboxen zijn persoonlijk
- Aan e-mail wordt meer tijd besteed dan aan sociale media
- Mensen kiezen om jouw e-mails te ontvangen
- E-mails worden makkelijk gedeeld
- E-mail geeft meer regie over jouw boodschap
- E-mail campagnes geven meer verkeer naar je website
Voor de zaak
Voor alle ondernemers is het waardevol om een mailinglijst – en daarmee een publiek – op te bouwen en nieuwsbrieven voor communicatie of marketing in te zetten.
Om die e-mail campagnes succesvol te kunnen versturen, heb je meer nodig dan je gewone e-mail programma.
Daarom zijn we aan de slag gegaan met e-mail marketing programma’s die aantrekkelijk zijn voor zzp’ers, kleine en middelgrote bedrijven.
We hebben vertrouwen in de volgende systemen.
E-mail marketing is zinvol voor alle organisaties en bedrijven die regelmatig op een betrouwbare manier mooie e-mails willen versturen. We hebben goede ervaringen met Mailerlite en Laposta, dus maken we graag een account voor je aan.
Hier een vergelijking van de gratis varianten van Mailerlite en Laposta.

- gratis is tot 1.000 ontvangers
- alleen actieve abonnees tellen
- tot 12.000 e-mails per maand
- inschrijven via website of pagina
- drag & drop editor
- Engelstalig systeem, servers in de EU
- voldoet aan AVG
- gratis landingspagina’s
- ook met statistieken
- uitgebreide automatisering

- gratis is tot 2.000 ontvangers
- alleen actieve abonnees tellen
- tot 12.000 e-mails per maand
- inschrijven via website of pagina
- drag & drop editor
- Nederlands systeem, servers in NL
- voldoet aan AVG
- eenvoudige interface
- heldere statistieken
- visueel vormgegeven automatisering

Wil jij mooie e-mails maken en snel aan de slag?
Wij verzorgen een complete installatie.
- we maken de autoresponders,
- het ontwerp van minimaal een basistemplate,
- importeren van bestaande lijsten (uit spreadsheets),
- integratie van aanmeldingen via je website,
- en we loodsen je door het proces van een campagne
Dat kan vanaf €199
Vul je gegevens in en verstuur je aanvraag
"*" geeft vereiste velden aan
Leveranciers van e-mail marketing systemen zijn gespitst op technische innovaties en dataonderzoek. Daarom is zo’n leverancier die aan deze zaken aandacht besteedt uitermate prettig. Bovenstaande software as a service (SaaS) zorgt dat:
- e-mails in bulk goed aankomen bij de individuele ontvangers
- dat je er prettig mee werken kan
- dat je inzicht in de data van je mailings krijgt
- dat e-mails voldoen aan de anti-spam wetgeving en de Algemene verordening gegevensbescherming (AVG)