Waarom zou je een podcast maken?
Zodra je denkt aan het maken van een online connectie met mensen denk je al snel aan een website, e-mail, video of social media. De podcast als medium hinkelt er een beetje achteraan. En dat is niet terecht. Een podcast heeft vele kwaliteiten, dat het goed is voor je public relations is er slechts één van.
Omdat ik jarenlang radio heb gemaakt, ben ik blij dat ik er mee aan de slag ben. Voor anderen, maar ook voor mezelf. Vandaar dat ik onder de naam Studio Klankplank graag voor je aan de slag ga. Ik help bij het technisch opzetten van een podcast, en als je dat wenst, ook redactioneel of zoek ik er mensen bij.
Een podcast past naadloos in een marketing- en communicatie strategie waarin kennis delen, inhoudelijke kwaliteit en media samen optrekken.

Studio Klankplank – podcast productie & advies
Speciaal voor het produceren van podcasts zijn we een kakelvers initiatief begonnen.
Een podcast is geen massamedium, zoals radio via een etherfrequentie, maar massa’s mensen gebruiken het wel.
De kwaliteiten van een podcast
- Een goede podcast informeert, amuseert en vraagt luisteraars actief om aandacht. Tegelijk geeft het hen ruimte voor verbeelding en innerlijke dialoog.
- Podcasts zijn populair. Veel mensen, ook jongeren, hebben podcasts ontdekt. Zij zijn gewend dat media on demand en online beschikbaar zijn. Dat is voor hen vanzelfsprekend.
- Podcasts zijn een verfrissende en alternatieve manier waarmee je jouw publiek kunt betrekken bij jouw zaak of onderwerp.
- Met een goed gesprek ga je vaak dieper op de materie in, want het gaat om het ‘praatje en niet het plaatje’.
- Audio, geluid en stemmen: het is direct en intiem.
Neem gerust en vrijblijvend contact op.