Waarom zou je een podcast maken?
Een podcast past naadloos in een marketing- en communicatie strategie waarin kennis delen, inhoudelijke kwaliteit en media samen optrekken.
Studio Klankplank – podcast productie & advies
Speciaal voor het produceren van podcasts zijn we een kakelvers initiatief begonnen.
Een podcast is geen massamedium, zoals radio via een etherfrequentie, maar massa’s mensen gebruiken het wel.
- Een goede podcast informeert, amuseert en vraagt luisteraars actief om aandacht. Tegelijk geeft het hen ruimte voor verbeelding en innerlijke dialoog.
- Podcasts zijn populair. Veel mensen, ook jongeren, hebben podcasts ontdekt. Zij zijn ook gewend dat media on demand en online beschikbaar zijn. Dat is voor hen vanzelfsprekend.
- Podcasts zijn een verfrissende en alternatieve manier waarmee je jouw publiek kunt betrekken bij jouw zaak of onderwerp.
- Met een goed gesprek ga je vaak dieper op de materie in, want het gaat om het ‘praatje en niet het plaatje’. Net als traditionele radio informeert en amuseert een podcast, en prikkelt de verbeelding.
- Audio, geluid en stemmen: het is direct en intiem.