Audio, geluid en stemmen: het is de meest directe en intieme manier van communiceren.
Een goede podcast informeert, amuseert en vraagt luisteraars actief om aandacht. Tegelijk geeft het hen ruimte voor verbeelding en innerlijke dialoog.
Een podcast past naadloos in een marketing- en communicatie strategie waarin kennis delen, inhoudelijke kwaliteit en nieuwe media samen optrekken.
Klankplank – podcast productie & advies
Speciaal voor het produceren en maken van podcasts zijn we een kakelvers initiatief begonnen.
Waarom zou je een podcast maken?
Podcasts winnen aan populariteit. Dat komt onder meer door het gestegen gebruik van mobiele apparaten. Hierdoor hebben meer mensen, waaronder veel jongeren, podcasts ontdekt. Zij zijn ook gewend dat media on demand en online beschikbaar zijn. Dat is voor hen vanzelfsprekend.
Podcasts zijn een verfrissende en alternatieve manier waarmee je jouw publiek kunt betrekken bij jouw zaak of onderwerp.
Met een goed gesprek ga je vaak dieper op de materie in, want het gaat om het ‘praatje en niet het plaatje’. Net als traditionele radio informeert en amuseert een podcast, en prikkelt de verbeelding.
Onze website over podcasten: Klankplank.nl
Op de website van Klankplank staat een blog over meer voordelen van de podcast als medium en dat verzinnen we niet zelf. In dit geval is het onze vertaling van een artikel van voormalig BBC-journalist Richard Davies.
Internet is geen massamedium, zoals radio via een etherfrequentie, maar massa’s mensen gebruiken het wel.
Het woord ‘podcast’ is een samentrekking van ‘iPod’ en ‘broadcast’. Een luisteraar kan op iedere plek of elk moment beluisteren op zijn laptop, pc, mp3-speler of via mobiele telefoon. Podcasts luisteren gaat via streaming audio of als mp3 download.