• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud

Het Beeldbedrijf

maakt verhaal met online media

  • Home
  • Websites
  • Webredactie
    • E-mail marketing
  • Podcasts
  • Projecten
  • Blog
  • Over
    • Aanbevolen
    • Downloads
  • Contact

Over Het Beeldbedrijf

Hallo, ik ben Bart van Maanen. Ik was de journalistieke organisatie waar ik werkte beu en startte in 2008 Het Beeldbedrijf. In 2019 voegde ik daar voor podcast producties Studio Klankplank aan toe. Ik heb namelijk best lang radio gemaakt en dat is een mooi vak.

Ik ben best wel een inhoudelijk type, geloof ik. Daarom houd ik me met plezier bezig met contentmarketing, met relevante informatie en goede verhalen. Zo kun je op een waarachtige manier je zakelijke aanbod onder de aandacht krijgen.

Het Beeldbedrijf

Met Het Beeldbedrijf werk ik aan (online) communicatie en publiciteit. Dus zie ik een website niet alleen als een online flyer: het is vooral een communicatiemiddel.

Ik kan helpen met redactie en communicatie, en met de bouw en ontwikkeling van websites. Ik werk regelmatig samen met andere professionals. Zo kunnen we per project gericht en op maat werken.

Bart van Maanen - journalist, radiomaker en content marketing specialist

Studio Klankplank

Als radiomaker ben ik graag bezig met het maken en produceren van podcasts. Ook daarbij zijn inhoud en geloofwaardigheid belangrijk.

Internet als Krachtgever

In 1997 bezocht ik het Muziekgebouw aan ’t IJ waar het geluidskunstwerk Krachtgever van Peter Bosch & Simone Simons stond opgesteld.

Het zijn door autoveren aan elkaar verbonden en genummerde kisten waarin verschillende materialen (glas, metaal, servies) die via een programma in trilling worden gebracht. Daardoor brengt de installatie een scala aan geluiden voort, van subtiel getinkel tot een voorbijrazende trein.

Je zou de kisten van Krachtgever als IP-nummers van computers kunnen opvatten en de autoveren als de internetverbinding. Het kunstwerk is eigenlijk ook een mooie verbeelding van internet.

Met groet, Bart

Zet me gelijk aan het werk »

Oog voor gebruikers

Bart is een kei in webredactie, content creatie en copywriting. Hij heeft dat met passie en kunde jarenlang gedaan voor verschillende organisaties. Altijd met oog voor gebruikers en prima kennis van de hedendaagse tools, zoals WordPress en e-mail providers.

Eddy Boeve – trainer conversie optimalisatie, lead generation en UX

Speed CV Bart van Maanen

Als journalist ben ik vanaf 1994 een enthousiast gebruiker geworden van internet. In 2003 hoefde je geen waarzegger te zijn om te zien dat breedband internet voor ingrijpende veranderingen zou zorgen.

Sterker nog, het zou voorgoed veranderen. YouTube was nog niet geboren, Adam Curry was net begonnen met podcasten. Maar dat was nog geen succes.

  • Diverse deelopleidingen bij de School voor de Journalistiek in Utrecht.
  • Van 1997 tot 2006 werkzaam als eindredacteur radio en internet bij MUG Magazine.
  • Maakte van 1997 tot 2004 ten minste 350 wekelijkse uitzendingen voor Amsterdam FM.
  • Was behalve radiomaker en presentator ook bestuurslid bij Amsterdam FM (1999-2004).
  • Start in 2008 met Het Beeldbedrijf. Eerst als productiebureau voor online audio en video. Intussen gaat het meer om contentmarketing (productie en strategie), en om webdesign.
  • Start met Klankplank – de afdeling voor podcast productie & advies

Professionele website

Bart van Maanen kan je uitstekend helpen een professionele website te maken. Hij heeft veel kennis van de laatste technische ontwikkelingen en is tevens een uitstekend web/tekstredacteur. Daarnaast maakt hij podcasts en zo kan je je als organisatie uitstekend profileren.

Jos van Langen – specialist HR-processen, video- & gedragstrainer
  • LinkedIn
  • Bluesky
  • Mail
  • Mastodon

© 2008–2025 • Het Beeldbedrijf • Privacy • Contact

  • Media & marketing
  • Podcasten
  • Online tips
  • Projecten
Toestemming
Wij gebruiken cookies om onze website te verbeteren.
Functioneel Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt. De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door je Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een website of over verschillende websites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.
Beheer opties Beheer diensten Beheer {vendor_count} leveranciers Lees meer over deze doeleinden
Bekijk voorkeuren
{title} {title} {title}