Over Het Beeldbedrijf
Hallo, ik ben Bart van Maanen. Ik was de journalistieke organisatie waar ik werkte beu en startte in 2008 Het Beeldbedrijf. In 2019 voegde ik daar voor podcast producties Studio Klankplank aan toe. Ik heb namelijk best lang radio gemaakt en dat is een mooi vak.
Ik ben best wel een inhoudelijk type, geloof ik. Daarom houd ik me met plezier bezig met contentmarketing, met relevante informatie en goede verhalen. Zo kun je op een waarachtige manier je zakelijke aanbod onder de aandacht krijgen.
Het Beeldbedrijf
Met Het Beeldbedrijf werk ik aan (online) communicatie en publiciteit. Dus zie ik een website niet alleen als een online flyer: het is vooral een communicatiemiddel.
Ik kan helpen met redactie en communicatie, en met de bouw en ontwikkeling van websites. Ik werk regelmatig samen met andere professionals. Zo kunnen we per project gericht en op maat werken.
Studio Klankplank
Als radiomaker ben ik graag bezig met het maken en produceren van podcasts. Ook daarbij zijn inhoud en geloofwaardigheid belangrijk.
Internet als Krachtgever
In 1997 bezocht ik het Muziekgebouw aan ’t IJ waar het geluidskunstwerk Krachtgever van Peter Bosch & Simone Simons stond opgesteld.
Het zijn door autoveren aan elkaar verbonden en genummerde kisten waarin verschillende materialen (glas, metaal, servies) die via een programma in trilling worden gebracht. Daardoor brengt de installatie een scala aan geluiden voort, van subtiel getinkel tot een voorbijrazende trein.
Je zou de kisten van Krachtgever als IP-nummers van computers kunnen opvatten en de autoveren als de internetverbinding. Het kunstwerk is eigenlijk ook een mooie verbeelding van internet.
Met groet, Bart
Oog voor gebruikers
Bart is een kei in webredactie, content creatie en copywriting. Hij heeft dat met passie en kunde jarenlang gedaan voor verschillende organisaties. Altijd met oog voor gebruikers en prima kennis van de hedendaagse tools, zoals WordPress en e-mail providers.
Eddy Boeve – trainer conversie optimalisatie, lead generation en UX
Speed CV Bart van Maanen
Als journalist ben ik vanaf 1994 een enthousiast gebruiker geworden van internet. In 2003 hoefde je geen waarzegger te zijn om te zien dat breedband internet voor ingrijpende veranderingen zou zorgen.
Sterker nog, het zou voorgoed veranderen. YouTube was nog niet geboren, Adam Curry was net begonnen met podcasten. Maar dat was nog geen succes.
- Diverse deelopleidingen bij de School voor de Journalistiek in Utrecht.
- Van 1997 tot 2006 werkzaam als eindredacteur radio en internet bij MUG Magazine.
- Maakte van 1997 tot 2004 ten minste 350 wekelijkse uitzendingen voor Amsterdam FM.
- Was behalve radiomaker en presentator ook bestuurslid bij Amsterdam FM (1999-2004).
- Start in 2008 met Het Beeldbedrijf. Eerst als productiebureau voor online audio en video. Intussen gaat het meer om contentmarketing (productie en strategie), en om webdesign.
- Start met Klankplank – de afdeling voor podcast productie & advies
Professionele website
Bart van Maanen kan je uitstekend helpen een professionele website te maken. Hij heeft veel kennis van de laatste technische ontwikkelingen en is tevens een uitstekend web/tekstredacteur. Daarnaast maakt hij podcasts en zo kan je je als organisatie uitstekend profileren.
Jos van Langen – specialist HR-processen, video- & gedragstrainer