Verhaal + media = beeld
Twee dingen, mevrouw de voorzitter.
- Elke onderneming heeft een publiek nodig. Je bedrijf maakt of levert iets voor anderen. Zo bestaat dat publiek uit een mix van bestaande en mogelijke klanten, fans, bewonderaars en geïnteresseerden.
- Een bedrijf heeft een website en is daarmee tegelijk uitgever en omroep. Daardoor is het maken van eigen verhalen voor die website, voor dat eigen platform, eigenlijk onmisbaar geworden.
Met eigen content en media kun je dat publiek betrokken houden en wellicht tot ambassadeur maken. Gebeurt er wat op je website? In welk kader vertel je jouw verhaal en aan wie? Hoe ziet de lijst van jouw schilderij eruit? Strak, modern of toch meer klassiek of krullerig?
En dan luisteren… Spreekt dat die mensen aan of niet? Het is een cyclisch proces. Altijd zijn verbeteringen mogelijk, soms in grote stappen, soms in kleine.
We dragen graag bij aan dat vertellen van dat verhaal. Daarom richten wij ons op het creëren van relevante verhalen en media die bij jouw zaak passen.
Zet je koers uit
Als organisatie is het belangrijk dat communicatie aansluit bij de vragen en problemen van klanten of je publiek. Dan draait het om je verhaal goed te vertellen, goed te luisteren en te reageren vanuit jouw kennis en expertise.
Zodat je het natuurlijke ijkpunt wordt in je vakgebied wordt, het baken in de duisternis, een boei voor de goede koers.
Om dat verhaal te vertellen zijn dragers nodig, die verschillende media dus. Daarom adviseren en helpen we bij het creëren van eigen media voor jouw publiek (via websites, blogs, video’s, e-mail campagnes en podcasts), het verbeteren van de vindbaarheid (SEO), met sociale media en een contentmarketing plan.
Kennisdelen is expertise tonen
Door relevante informatie te delen, geef je geen kennis weg. Je laat juist zien dat je die hebt: letterlijk kennis van zaken hebben. Met verhalen die kunnen worden gedeeld en worden doorverteld.
Dat is een prima strategie om je bedrijf onder de aandacht te brengen en te houden. Zo spreek je mensen op een leuke manier aan. Zij kunnen zelf wel bepalen wat zij er aan hebben. Tegelijk laat je zien wat je in huis hebt.
Regie over jouw verhaal
Contentmarketing begint bij je eigen website en je mailinglijst. Want ondanks alle sociale media is e-mail nog steeds de meest gebruikte manier om online te communiceren. En anders dan over Facebook of Google is jouw website het platform waar je volledig controle over hebt.
Dat is het centrale platform waar je klanten en bezoekers over je diensten informeert. Daar verleidt je een bezoeker om interesse te tonen of klant van je te worden.
Dat kan gaan om:
- de inschrijving voor je nieuwsbrief
- de aanmelding voor een event
- een bestelling in je webwinkel
- een download van een e-book
- een vraag via een formulier
- het gunnen van een opdracht
- het lezen van een blog of artikel
- het meedoen aan een poll of enquête
Wij willen dat…
- je bedrijf beter zichtbaar en vindbaar wordt
- jouw producten en expertise onder de aandacht komen
- je een betrokken publiek opbouwt
- je tevreden en loyale klanten krijgt