• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud

Het Beeldbedrijf

maakt verhaal met online media

  • Home
  • Websites
  • Webredactie
    • E-mail marketing
  • Podcasts
  • Projecten
  • Blog
  • Over
    • Aanbevolen
    • Downloads
  • Contact

Nieuwsbrieven voor het Amsterdam Museum

Bart van Maanen - 12 november 2014

Voorstudie van het beeld van Theo Thijssen (Amsterdam Museum)
Voorstudie van het beeld van Theo Thijssen (Amsterdam Museum)

In 2014 heb ik het Amsterdam Museum geadviseerd bij het overstappen naar een nieuw nieuwsbriefsysteem, namelijk Mailchimp. Het Amsterdam Museum, vroeger het Amsterdam Historisch Museum, is inmiddels een conglomeraat aan musea.

Ook het Bijbels Museum, Museum Willet-Holthuysen, Ons’ Lieve Heer op Solder, Museum Geelvinck en de Cromhout Huizen behoren daartoe.

Daar horen dus evenveel nieuwsbrief edities bij. Om de medewerkers met het systeem en de mogelijkheden kennis te laten maken, heb ik een uitgebreide workshop gegeven voor alle betrokken medewerkers. Dat ging oa. over de Mailchimp database en formulieren, maar ook over de andere mogelijkheden van systeem, zoals de interne beeldbewerker.

Intussen draaien alle nieuwsbrieven voor het Amsterdam Museum  – EepEep! – voor zover wij weten als een tierelier.

Over Bart van Maanen

Als WordPress-specialist, copywriter en podcast producer (via Studio Klankplank) maak ik graag aantrekkelijke en relevante verhalen voor klanten en klanten van klanten. Vind me op LinkedIn of stuur me een mailtje.

Af en toe

Een verrassende en onregelmatige e-mail met tips, trucs en nieuwtjes.


  • LinkedIn
  • Bluesky
  • Mail
  • Mastodon

© 2008–2025 • Het Beeldbedrijf • Privacy • Contact

  • Media & marketing
  • Podcasten
  • Online tips
  • Projecten
Toestemming
Wij gebruiken cookies om onze website te verbeteren.
Functioneel Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt. De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door je Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een website of over verschillende websites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.
Beheer opties Beheer diensten Beheer {vendor_count} leveranciers Lees meer over deze doeleinden
Bekijk voorkeuren
{title} {title} {title}