Ondanks alle sociale media is e-mail nog steeds de meest gebruikte manier om online te communiceren. Die inbox wordt als iets persoonlijks ervaren en zo kan e-mail marketing je meer conversie opleveren. Van meer downloads tot meer verkopen, dus tot het verhogen van je omzet.
Het kan extra fans en volgers opleveren, of vertrouwen in je expertise. Zelf vind ik bijvoorbeeld de nieuwsbrieven van Cineville, de bioscoopkaart, erg leuk. En de e-mails van theatergroep De Warme Winkel zijn soms briljant. Twee voorbeelden uit de culturele sector, maar die kunnen prima als inspiratie dienen voor het bedrijfsleven.
Met e-mail marketing kun je zowel nieuwe contacten leggen als bestaande relaties onderhouden. Eigenlijk is e-mail tegelijk een vorm van sociale media, want je kan er op reageren, je kan het doorvertellen of doorsturen. Je werkt zo aan je eigen verhaal met e-mails aan mensen, mensen die dat verhaal ook willen horen.
Voor alle ondernemers en bedrijven is het dus uiterst waardevol om een mailinglijst – een publiek – op te bouwen en e-mail marketing in te zetten.
De 7 voordelen van e-mail
- E-mail wordt veel en dagelijks gebruikt
- Alle inboxen zijn persoonlijk
- Aan e-mail wordt meer tijd besteed dan aan sociale media
- Mensen kiezen zelf om jouw e-mails te ontvangen
- E-mails worden makkelijk gedeeld: via sociale media en doorsturen
- Met e-mail meer regie over jouw boodschap
- Je mailings leiden tot meer verkeer naar je website
Om die e-mail campagnes goed en succesvol te kunnen versturen, daarom heb je echt meer nodig dan je gewone e-mail programma.
Een systeem dat je helpt e-mails te versturen …
- die goed aankomen bij de juiste ontvangers (en op mobiele apparaten!)
- dat jouw data bewaakt en je inzicht in die data geeft
- dat voldoet aan de anti-spam wetgeving en de AVG (GDPR)
- waarmee het prettig werken is (ook met meerdere mensen)
- een systeem dat geautomatiseerde e-mails kan versturen
Daarom zijn wij fans van e-mail marketing met…
E-mail marketing is ook iets voor jouw bedrijf. Bovendien geeft MailChimp inzicht in de statistieken van je mailings. Aanmeldingen kunnen gaan via je website of je Facebook-pagina. Je mailing campagnes kun je ook via de mobiele app volgen.
Om je verder op weg te helpen, hebben we daarom ook een workshop over MailChimp. Of kunnen we redactionele ondersteuning bieden met oog voor UX copywriting.
E-mail marketing verandert voortdurend door technische innovaties en dataonderzoek. Daarom is ondersteuning van een partij die aan beide zaken aandacht besteedt uitermate prettig.
En wist je bijvoorbeeld dat MailChimp…
- gratis is tot 2000 ontvangers
- gratis tot 12.000 e-mails per maand voor je verstuurt
- responsive design heeft = goed leesbaar op alle schermen
- aanmeldingen eenvoudig via je website
En je kan er nog veel meer mee doen.
Maar het is best overweldigend en tijdrovend om dat allemaal zelf te ontdekken.
Wij verzorgen een complete installatie.
- correct vertalen + aanpassen van de autoresponders
- het ontwerp van een basis template
- importeren van bestaande lijsten (uit spreadsheets).
- de integratie met je website
- en loodsen je door het proces van een campagne
Wil jij mooie e-mails maken en snel aan de slag?
Dat kan vanaf « €250 »
Vul je gegevens in en verstuur je aanvraag