Zeker, je hebt een goed product of dienst, je hebt vakkennis in huis, je hebt een eigen verhaal. Maar komt dat nou wel goed tot uiting? Weten klanten je online te vinden? Zit er leven in je website of je Facebook pagina? Bij veel bedrijven lijkt het bijhouden van de website en social media er nogal eens bij in te schieten. Dat zijn gemiste kansen.
Daarom bieden we nu 2 abonnementen om bedrijven te helpen bij hun marketing en communicatie acties. Een manier om onze dienstverlening hapklaar te maken.
Enkele maanden geleden sprak ik een Amsterdamse ondernemer aan op de website van het bedrijf en de inactiviteit van hun Facebook pagina. Laatste update: 24 november 2012. Dat is wel een update (“Topzaak!”) van een enigszins beroemde klant (schrijfster en zeer actief Facebooker), maar toch.
Het bedrijf heeft een professionele tak voor schilders- en ander aanneemwerk, en meerdere doe-het zelf winkels in de stad. En dat is ook één van de sterke punten, dat je dichtbij een paar schroeven, wat hout of een blik verf kunt krijgen.
Persoonlijk hou ik ook van dat soort winkels, dus ben ik ernstig voorstander om ze te behouden. Ze staan natuurlijk onder flinke druk van de Gamma, Praxis en Karwei winkels, bedrijven die door hun grootte en de voordelen van het ketenconcept deze kleine winkels bedreigen.
Het handige neefje
De website vraagt je gelijk een keuze te maken tussen de professionele tak en de doe-het-zelf winkels. Waarom? Voor zowel professionals als consumenten niet interessant.
Als je dan als consument verder klikt: geen openingstijden, maar de geschiedenis van het bedrijf. Zit je ook niet op te wachten, je wilt een paar schroeven kopen. Bij de winkels staan wel telefoonnummers, maar geen openingstijden. Van die dingen.
Toen ik de eigenaar hierop aansprak, erkende hij het probleem wel. Maar hij had daarover net een afspraak gemaakt, met zijn handige neefje. Althans, zo klonk dat.
Enfin. Bon chance!
Waarom content werkt
Aan de beschreven situatie is tot op heden nog niets veranderd. Dat het voor ieder bedrijf wel belangrijk is om aan content en social media te werken, blijkt uit onderstaande infographic. Uit 2011 weliswaar, maar nog steeds actueel.
Ik had hem op de diensten-pagina staan van deze website. Vanwege het verhaal over de content marketing abonnementen heb ik hem daar weggehaald, maar hij illustreert nog uitstekend het belang van deze werkwijze.