Ik heb een vervelende eigenschap. Ik ben best een Pietje Precies als het om taal en tekst gaat. Op websites, maar ook in nieuwsbrieven gaat dat nogal eens mis. De vormgeving en het design van deze digitale media kunnen allemaal prima de luxe zijn, maar het zijn woorden die zorgen voor de uiteindelijke overtuigingskracht. Toch wordt er verhoudingsgewijs meer in design dan in goede copy geïnvesteerd. Herkenbaar? Doe er dan nu wat aan!
Blog
Online adverteren, privacy en de cookies
Als je websites bezoekt waar wordt geadverteerd, worden ook de advertentie netwerken ingelicht over dat bezoek. Dat kan helpen bij het aanbieden van relevante advertenties. Toch is er veel discussie en onduidelijkheid over deze tracking cookies en de privacy. Om welke informatie gaat het? Is het erg? Wat kun je eraan doen?
10 Facebook tips om je pagina te verbeteren
Wanneer je meer wilt weten over Facebook marketing, kom je haar tegen: Mari Smith. Op 15 mei verzorgde zij een webinar – een online seminar – met 10 essentiële technische tips voor Facebook. Tips die bedoeld zijn om zakelijk meer uit je Facebook bedrijfspagina te halen, meer bezoekers, meer leads en meer inkomsten. Zonder betrokkenheid van mensen lukt dat niet. Doe je dat wel goed of kan het beter? Waar moet je op letten?
Zorg voor goede beveiliging van je website
Goede beveiliging voor je website is belangrijk, geldt ook voor WordPress. In de documentatie – de Codex – is hierover al aardig wat te vinden, maar hackers en virusmakers lezen ook.
Eind februari was deze website slachtoffer van een trojaans virus. Een bevriende designer mailde een screenshot van de veiligheidswaarschuwing die zij kreeg toen ze op de website wilde kijken met een Windows machine. Op mijn MacBook merkte ik het eerst niet. Wat was het probleem en wat te doen?
Schrijven voor de zaak
Als je bij de marketing van je bedrijf bent betrokken, zul je het wel eens gehoord hebben. Content is king. Goede inhoud van je website en andere communicatieve uitingen vergroten de aandacht voor je zaak.